2011-08-14

Helgen....




Helgen har varit härlig. Fint väder så man kunde njuta lite till av sommaren. Var ute i trädgården och påtade..vilken skön avkoppling. Tog sedan en välförtjänt vila i däckstolen och bara njöt av värmen från solen. Har hunnit med ett par jogginrundor också. Känns bra att ha förbättrat sin kondition i sommar. Sprungit 3 lopp och det har gått skapligt. Man kan alltid bli bättre eller hur!

Igår var vi till våra vänner på gångavstånd och åt kräftor...oh så gott jag har riktigt längtat sista tiden. Sedan tog vi ett parti Mahjong och det blev långt efter midnatt innan vi slutade. Men tänka sig att jag leder för första gången och kanske sista:)


Nu dags att fortsätta mina semesterminnen. Efter Göteborg gick bilen ner mot Halmstad. Vi bodde på ett vandrarhem som låg hyfsat centralt. Men först stannade vi till i Tylösand och njöt av en eftermiddag i solen och lite moln.. tog även ett dopp fast det var lite kallt i vattnet. Åt en medhavd lunch. Tänk vad gott det är att äta i det fria...

 I Halmstad åt jag den godaste pastan med musslor jag ätit på länge. Smakade fantastiskt!


Nästa minne blir från Ystad..

Kramisar

5 comments:

Marita said...

Det låter helt underbart, vilka härliga semesterminnen!
Duktig du är som har motionerat på semestern! Jag får inte till det med träningen när jag är ledig... blir lite lat på den fronten!
Ha en underbar vecka! Kram, Marita

rosenälvorna said...

Tänk om jag kunde springa ikapp dig;) Kramis Christina p.s. fina bilder!!!!

Mamma C said...

Skön helg du haft och en toppensemester oxå.
Kram Mamma C

Penseldraget said...

Så skönt du beskriver er semester och fina bilder . Tänk nu går de raskt mot hösten fast den är skön de med ;) ha en bra vecka
kram pia

Lissboden said...

Vilka härliga semesterminnen du visar. Visst är det härligt att passa på att njuta av det sista som sommaren har att erbjuda.
Halmstad är en stad som vi förälskat oss i sedan barnen var små. När sedan vår Anna studerade där blev det ytterligare många besök vid Frösakulls strand.
Vad roligt att vi är kompisar på FB nu också och nu har jag förmånen ha J i skolan:))
Kram/Maria